31.10.2013 - Новини

Нова фотовиставка відкрилася у музеї Амон Картер

 До 5 січня 2014 року у Музеї Амона Картера проходитиме виставка кольорової американської фотографії, яка демонструє те, як колір відродив фотографію як вид мистецтва.


Подорожуючи Європою у 1907 році, американський фотограф-новатор Альфред Штігліц познайомився з кольоровою фотозйомкою. Нещодавно винайдений автохромний процес, в результаті якого утворювалися унікальні зображення на склі, які потрібно було освітлювати  ззаду, як слайди, був важким для освоєння, проте жодна з цих проблем не турбувала Штігліца. Після експериментів з автохромом, він повернувся в чорно-білої фотографії, тому що вважав, що саме це обмеження  у кольорах художньо відрізняло її від живопису.

Нова виставка в Музеї Амона Картера показує, що кольорова фотографія починає значно розвиватися протягом наступних десятиліть, коли стало порівняно легко обробляти і відтворювати її на папері. Комерційні фотографи охопили це середовище, часто досягаючи неперевершених результатів. Проте все частіше монохромність  ставала визнаватися ознакою саме мистецької фотографії, хоча до порівняно недавнього часу більшість художніх фотографів чинили опір цьому процесові. Штігліц надзвичайно цінував чорно-білу фотографію як мистецьку форму, і ця думка поступово стала типовою реакційною позицією у маргінальному художньому середовищі. Це обмежувало мистецтво фотографії рамками ремесла.

Через це кольорові фотографії таких фотохудожників, як Вільям Еглестон , Лорі Сіммонс і Марк Коен, в 1970-х зробили більше, ніж просто розширили художню мову фотографії через колірний спектр. Вони фактично врятували фотографію як вид мистецтва, вібрацію якого можна зараз побачити в епічних  кольорових зображеннях сучасних фотографів, починаючи від Річарда Міраха до Григорія Креудсона.

Чорно-біла фотографія – це те, чим вона була для Альфреда Штігліца у 1907 році, і чим  завжди повинна була бути – художнім вибором митця.

Автор: Анастасія Трепитьон
Джерело: forbes.com