Що таке танець? Один скаже, що це – рух, другий – емоції, третій – гра, четвертий – чаклунство. У кожного може бути своя відповідь. А ось ми швидше погодимося з висловлюванням, що танець – це ритм і душа. Латиноамериканські танці – неповторні у своєму умінні дарувати позитивні емоції, тому й стають все більш популярними. Знайомтеся: Сальса – танець, що Пестить Душу.


Дивовижний соус

Сальса

 У перекладі з іспанського Salsa – соус, адже подібно до нього включає безліч компонентів, об’єднуючи різні стилі та їх варіацій! Прийнято вважати, що батьківщиною цього танцю є Куба, а прародителем – Кубинський Сон, але дуже важко сказати – хто ж все-таки її творець?! Життя дали кубинці, пропагували пуерторіканці, хранителями музичних традицій залишаються колумбійці, тоді як інші музиканти продовжують свої експерименти в рамках стилю, домішавши в цей дивовижний гострий соус нові музичні інгредієнти!

Загалом, кожен імпровізує на свій смак і колір, й у результаті виходить нове, цікаве звучання. Хоча є і консерватори – прибічники «класичної» сальси без будь яких відхилень від канону. Але без сумніву, цей танець давно став інтернаціональним жанром.

Філософія цього танцю схожа на філософію приготування того ж соусу – найкращі інгредієнти в особливих пропорціях дають особливі смакові відчуття й неповторний ансамбль емоцій.

Сальса – танець етнічний: усі рухи в ній – органічні. Вони такі зручні для тіла – нічого штучно-химерного! – ніби сама природа їх вигадала. Тому при правильному виконанні хворобливі відчуття, розтягування й тому подібні неприємності виключені. Крім того, у рух, зроблений правильно, тіло відразу ж ніби закохується – спрацьовує пам’ять «комфорту». Досить одного разу уловити й насолодитися відчуттям від гармонійного руху – і шансів на помилку майже не залишається

Кроки сальси відносно прості, а техніка – універсальна для багатьох кубинських і домініканських танців, так що, одного разу освоївши «ази», можна, ґрунтуючись на них, не лише удосконалювати сальсу, але й «підкорювати» бачату, мерензі, реггетон…

Учитися ніколи не пізно? Сальсі – точно ні! Комусь бракує розвиненої з дитинства гнучкості й розтяжки, або він не має статури танцівника балету… А це зовсім і необов’язково! Втім, і гнучкість, і пластика розвиваються при активному зайнятті танцем, а виразність і ритмічність музики сприяє поліпшенню музичного слуху.

До речі, сальса допомагає боязким і сором’язливим людям стати впевненішими й більш розкріпаченими в спілкуванні з представниками протилежної статі.

Існує п’ять основних стилів танцю: Salsa Casino(Кубинська Сальса), LA(Лос-Анжелес), NY(Нью-Йорк), Колумбійський стиль, Пуерторіканський стиль й Rueda De Casino (колективний танець, в основі якого лежить Кубинська Сальса).

Поспішаємо ознайомити з деякими особливостями різних видів сальси, що б ви могли вибрати стиль до душі.

Сальса Касіно

Касіно – це кубинський танець, який почав розвиватися з середини двадцятого століття. Приблизно, у 1956 в клубі Casino Deportivo окремі пари стали відділятися від загальної руэды (руэда – «колесо») і танцювали окремо від усіх інших. Так виник, парний танець Casino, який перейняв назву місця виникнення. Найчастіше танцуется a tiempo – на першу частку, в деяких провінціях Куби, наприклад, Камагуеє касіно люблять танцювати на contratiempo (на слабку частку, «на два»), в кубинських селах прості люди люблять танцювати касіно на третю частку. Геометричний малюнок танцю – в основному круговий, але також зустрічаються лінійні компоненти – переважно це запозичення з Румби. Центром круга як правило є центр між партнером і партнеркою. Характерною особливістю кубинського стилю є вузли (складні фігури руками) й особлива пластика, джерелом якої є Румба. Руки партнерів іноді розриваються, особливо у вуличному касіно, але при цьому танець частіше зберігає кругову динаміку. У багатьох країнах, танцюючи касіно, використовують так званий теп (короткий і легкий крок на паузу). Характерні особливості сальси – розмір 4/4, фразування з періодом в два такти, швидкий темп, складний ритмічний малюнок. На Кубі, касіно танцюють під музику тимби, а не сальси.

Сальса Лос-Анжелес

Цей сучасний стиль створений приблизно в 90-х роках. Базовий крок танцюється на найсильнішу частку музики – на рахунок 1, геометричний малюнок стилю – лінійний, ґрунтований на русі cross body lead (переклад партнерки по лінії). Характерний динамічний темп, багато швидких комбінацій, менше імпровізованих соло, але багато жіночого й чоловічого стилю. Притаманне також використання акробатичних елементів, що демонструють і підкреслюють майстерність пари, що танцює.

Сальса Нью-Йорк

Стиль створений в Нью-Йорку Еді Торресом, який сам називає цей танець як Modern Mambo, на основі кубинського сона (традиційної кубинської музики і танцю-прародителя сальси). Вважається, що оскільки партнерка розпочинає з кроку вперед, то цей стиль створений, щоб показати партнерку в усій своїй красі, тому в ньому дуже багато рухів, де партнерка елегантно дефілює повз партнера. Базовий крок на слабку частку музики – на рахунок 2 партнери йдуть назад. Геометричний малюнок стилю – лінійний, швидкий і динамічний темп, але в той же час м’яке і делікатне ведення, фігури робляться короткими імпульсами. Характерна наявність сольних композицій, пауз і делікатних акцентів у музиці. Меншою мірою використовуються акробатичні елементи. Нагадує «котячий», м’який стиль танцю.

Колумбійська сальса

Базовий крок починається на будь-яку частку. Упродовж одного танцю може мінятися доля для базового кроку в силу специфічних елементів цього стилю Геометричний малюнок жорстко не закріплений: можуть бути як лінійні, так і кругові елементи. Характерною особливістю колумбійського стилю є велика кількості footwork і допустимість використання елементів акробатики. Музика сальси для танцю цього стилю – швидка.

Сальса Пуерто-Ріко

Національний стиль сальси в Пуерто-Ріко. Характерною відмінністю є те, що дівчата крокують на два не вперед, а назад. Звідси відбуваються деякі особливості у веденні й виконанні різних фігур.

Руэда де касіно

Руэда чимось нагадує хоровод, але танцюється парами з частою зміною партнерів. Геометричний малюнок танцю круговий за участю двох або більше пар. Усі фігури виконуються синхронно за командою лідера або співака (cantador). Для руэди характерні фігури, ґрунтовані на вузлах із дуже чітким і акуратним виходом, не відпускаючи при цьому рук партнерки до моменту обміну парами. Також для сучасної фігури характерна частіша зміна партнерів і партнерок, так за час виконання однієї фігури вони можуть змінитися кілька разів.

Руэда де Касіно ділиться на 2 підвиди: Rueda de Cuba і Rueda de Miami. Другий підвид виник в США під впливом лінійних стилів, у зв’язку з чим у танці використовується низка лінійних рухів.

Простий у танцю алгоритм – душа і ритм, душа і ритм

Ритм є своєрідним лічильником часу життя, свого роду маятником. Облік часу властивий усьому живому: рослинам, тваринам і, звичайно ж, людині. Природа сама говорить, що музика й танець – кращий виразний засіб. Природа повна танцю. Усе це відкрило людині просту істину, якщо хочеш вижити – підлаштуйся під загальний ритм природи (на жаль, ми забуваємо про це). Танцюючи, ми потрапляємо в той ритм, в якому ми почуваємо себе найкомфортніше, ніби налаштовуємося на той ритм життя, в якому живемо. А коли танцюють люди, танцюють і їх душі. Вам, напевно, знайомі вирази: «душа співає» або «душа танцює»? Душі людей танцюють поза часом і простором, танцюють усередині скутих правилами і обов’язками тіл. Іноді їх єдиний ритм – власне серце, а єдині глядачі – стіни величезних коробок, де їх родичі ховаються від життя і один від одного. Але це нікого не засмучує, адже танець і танець душі, як і кожне чаклунство, частенько відбувається не для когось, а просто так. Просто тому, що прийшов час цьому статися.

Анастасія Канонська